Kilpirauhasfoorumi

Keskustelupaikka kaikille kilpirauhasongelmista kärsiville ja heidän läheisilleen.

Jäsen, voit halutessasi tukea Kilpirauhasfoorumia tekemällä muutaman euron lahjoituksen. Lahjoitukset käytetään hosting-palvelun ja domain-nimen maksamiseen.

Huom! Hotmail.comin, Luukku.comin ja suomi24:n sähköpostiosoitteiden käyttö on foorumilla estetty niiden aiheuttamien ylläpidollisten ongelmien takia.

Tänään on Ti 17.07.2018 11:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mahdollinen sairaus?
ViestiLähetetty: To 12.07.2018 17:41 
Hei!
Olen alle 30v mies. Minulla on alkanut olemaan oireita kuten: väsymys (esim. töiden jälkeen tarvitsen aina päiväunet, vaikka elän tällä hetkellä terveelliisemmin kuin koskaan, liikun enemmän, sekä syön paremmin. Silti paino ei nouse ja on alhainen), silmien kuivuminen, hiusten oheneminen (voi toki johtua myös ikääntymisestä), mielialan alhaisuus, jatkuvat suolisto ongelmat (vatsakipua, vatsaa turvottaa, tuntuu että jyllää koko ajan), yleinen heikkous (tuntuu, että ei jaksaisi edes ruokaa laittaa). Minulla mitattiin huhtikuussa TSH arvo joka oli 4,7, eli yli viitearvojen. Lääkäri sanoi, että ei vielä kannata aloittaa lääkitystä. Nyt oireet pahentuneet joka kohdalta lisää, lääkäri määräsi TSH ja P-t4-v verikokeet.

Onko mahdollista, että nämä oireet viittaavat vajaatoimintaan? Eniten mietityttää, että paino ei millään nouse, vaikka se on yleensä pikemminkin sääntö kuin poikkeus, että se nousee vajaatoiminnan yhteydessä paljonkin. Alkaa nämä jatkuvat oireet syömään mielialaa todella kovasti. Tuntuu, että normaali arki kärsii todella paljon, eikä mitään jaksa tehdä...

Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]